Om os

Lær at danse eller bliv bedre, hvis du kan i forvejen ved
Foreningen Dansende Dynamisk Verden Skole c/o ElStudio

Hos os er det danseglæde, der er i centrum. Vi har faste ugehold for børnteens, unge og voksne. Du kommer bare i det tøj og de sko, du har lyst til. Stemningen på skolen er meget afslappet, og alle føler sig velkommen.

Vi har nogle af Københavns billigste priser, super dygtige instruktører og en dejlig afslappet stemning på alle hold. Har du ønsker i forhold til hold og tider, som ikke stå i programmet, så skriv endelig til os. Det er også muligt at få privattimer alene eller i par, samt privat gruppeundervisning. Vi udbyder også polterabends, børneevents og firmaevents.

Vi tilbyder et væld af danse stilarter bl.a. Salsa, Bachata, Kizomba, Tango, Standard/Latin, Gafiera, Samba, Rumba, Afro, Afro Beats, Dancehall, Ragga, Twerk, Reggaetón, LatinMix, DanceMix, Burlesque, Jazz og Moderne Ballet, Danseteknik, Disco, Street Dance, House, Funk, Hip HopBreakdance, Mavedans, Bollywood, MTV Dans, Breakdance, MGP Dans og Rytmisk Dans for børn mm..

Der er løbende holdtilmelding på alle hold, du bestemmer selv, hvornår du vil starte, man betaler kun for de uger, der er igen. Man kan altid følge med på holdet, også selvom man ikke har været med fra starten, da vores instruktøre hele tiden laver nye danse.

Hos os behøver man ikke at have sin egen dansepartner for at tilmelde sig pardansehold, fordeling af køn plejer at gå op og kommer man ikke i par, skifter man dansepartner mange gange, så man får danset med en masse hver gang. Kommer man i par, danser man sammen under hele forløbet. ALLE kan deltage uanset alder på vores pardanse hold. Vi har både unge og ældre på disse hold. Husk bløde sko og let siddende tøj.

Hvorfor du bør melde dig ind i vores forening og starte til dans!

Det giver ny energi, at danse! "Alle kan være med…..investér i en uforglemmelig og berusende oplevelse, der med garanti får dig i form og giver dig et stort smil på læben. Det sjove og seriøse, er blandet med teknik, styrke, mod og humor."

Trænger man til at få noget liv og bevægelse i kroppen, så udbyder vi dansehold til alle, der elsker at danse: Kvinder, mænd, singler, par, børn og unge. Der er så meget livsglæde og socialt samvær i dans, og vi lægger stor vægt på en hyggelig atmosfærer på skolen.

Der er for eksempel singler, der har fundet sammen på vores pardansehold i bl.a. Salsa, Bachata, Tango, Standard-Latin mm., samt mange piger/kvinder, der har tabt sig og er kommet i form på vores hold i Salsa Lady Style, LatinMix, Twerk, Dancehall, Hip Hop, House, Streetdance, Jazz og Moderne Ballet , Samba, Mavedans, Bollywood, Burlesque og Reggaetón og Salsa Moves. Vi har børn der er begyndt at koncentrere sig bedre i institutioner og skoler ved at bruge kroppen og få frigivet noget energi og så er der voksne og børn, der tilbringer mere kvalitets tid sammen på vores fælles hold.

Events med ElStudio

Hver år deltager vi i en masse aktiviteter så som bl.a. til Kulturhavn, Karneval i København, Festival 48 timer, Vores Nørrebro og en masse aktivisters dage og lokale arrangementer. Her har vores medlemmer mulighed for at komme ud og optræde og være en del af det sociale sammenvær med andre foreninger. Vi holder jævnligt også Club-aftener for vores medlemmer, så de kan møde hinanden og andre danse-interesserede, ikke medlemmer er også velkommen. En gang om året holder vi en stor danse camp og så arrangerer vi dansekurser i Cuba, samt afholder små festivaler og koncerter, hvor vi ofte inviterer gæsteundervisere fra udlandet til at holde workshops om dagen og optræde om aftenen. Vi holder to sæson-afslutninger på danseskolen - en ved juletid og en før sommerferien. Her viser alle hold hvad de har lært det sidste stykke tid, så venner og familie kan komme og se med (i alle disse aktiviteter som er nævnt er helt frivilligt om man vil deltage).

Hold øje med vores workshopkalender og eventkalender på forsiden. Der bliver opdateret løbende med nye events.

Om foreningen

Danseforeningen Dansende Dynamisk Verden Skole ved ElStudio.

Dansende Dynamisk Verden Skole ved ElStudio, har eksisteret siden 2000, forening har undervejs skiftet navn et par gang. Vi valgte for forskellige danseformer og udbrede kendskabet dertil for både børn, unge og voksne.

Foreningen, som før i tiden hed Cuban Culture Club, var nogle af de første i Danmark til at introducere danskerne for Latin dans og musik via undervisning, events og koncerter i København og resten af landet. Vi holder også Salsakurser i Cuba, hvor både danskere og internationale deltager fra resten af verden, nyder en kombineret kursus-kultur og ferietur.

"En tur til Cuba er en uforglemmelig oplevelse" "her trives musik, dans og livsglæde i en stor energifyldt forening!"Læs mere om disse Salsakurser i Cuba her.

Hver år i juli afholder foreningen også en Salsa Camp i uge 30, som man også kan læse mere op her.

Stine Ortvad er initiativtager til foreningen og daglig leder af Dansende Dynamisk Verden Skole ved ElStudio.
Stine er professionel danser og uddannet på den nationale danseskole i Cuba, hvor hun har boet og studeret moderne dans og cubanske danse i 5 år. Det er Stine, Vild Med Dans ringer til, når danserne skal have inspiration. Sammen med 30 andre uddannede dansere, underviser hun i foreningen.

Alle underviserne formår på en meget inspirerende og glædesfuld måde at inspirere og videregive deres kunnen. Bestyrelsen og formand er valgt af medlemmer, vi holder en årlig generalforsamling og indkalder via vores.

Vi glæder os til at se dig i foreningen